måndag 14 mars 2011

Dra mig baklänges!

Oj, längesen sist. Mycket har hänt och jag kommer omöjligen kunna redogöra för allt här. Ska dock försöka plita ner några milstolpar från de senaste dagarna. Det har blivit mycket Micki och Sabina på sistone och bara det är ett äventyr i sig. Det finns mycket material att blogga om, så det blir säkert mycket av den varan framöver.

Hur som helst: den här gången tänkte jag börja från fredag. Efter jobbet åkte jag till Micki för att ta en tripp till Hjo och Hem & Hobby (denna underbara affär). På vägen till henne märker jag plötsligt att hastighetsmätaren står på noll trots att jag rullar fram med betydlig fart! Men inte nog med det. Bensinmätaren visade tomt och likaså temperaturmätaren stod i bott. Ratten började bli trög, radion dog, klockan började lysa svagt och diverse spännande varningslampor började skina vackert. Vad händer?! Håller min bil på att avlida? Jag misstänker att generatorn har gett sig och vågar inte stänga av bilen när jag väl anlänt till Prickis.

Jag ringer på dörren till Micki och väntar på att hon ska öppna. Efter ett tag öppnas dörren långsamt och när Micki slutligen får syn på mig brister hon ut i ett gallskrik! Nu snackar vi inte om ett "åh!!" utan om ett "AAAAAAAHHHHHHHH!!!!!!" som skulle framställa tjejen i Psycho riktigt lugn och sansad. Jag flög halvt av trappan och undrade för några sekunder om jag hade transformerats till ett grönt monster. Stackars grannarna måste ha trott att jag höll på att antasta kvinnan! Eller vadå stackars grannarna förresten? Stackars mig! Micki hade tydligen varit osäker på om det verkligen ringde på dörren och blev paff när det stod en trevlig herre där. Den kvinnan har verkligen inget "mellanläge" utan ska någonting göras så görs det ordentligt!

Lugn och sansad kvinna.

När chocken lagt sig (för oss båda) blev det återresa till Falköping och strax innan vi kommer fram så börjar bilen att hacka sig fram. Nu började bensinpumpen att ge sig! Precis när vi svängt in mot stan, så dör bilen och det blir bogsering sista biten. Tack far!

Bra drag i den här bilen!

2 kommentarer: