fredag 25 februari 2011

100 saker ni inte visste ni ville veta

Då var det dags igen! Här har ni mig som i en liten ask...

1. Tre namn jag lyssnar till:
Sam, Sambi, Samtidigt (jag vet, det är inget namn, men när folk säger det i min omgivning så reagerar jag på det eftersom det låter som mitt namn för en kort stund)

2. Någonting jag tycker om med mig själv:
Snäll, klipsk och (tämligen) fördomsfri

3. Någonting jag inte tycker om med mig själv:
Att jag har svårt att få tummen ur att stryka, är ute i sista minuten och kan vara vimsig.

4. Detta är jag rädd för:
Ormar, att mina nära och kära ska råka ut för nåt, Micki bakom dörrar.

5. Tre saker jag vill ha varje dag:
Kärlek, frihet och mat.

6. Tre saker jag absolut inte kan göra:
Volter, öppna en lucka i adventskalendern för tidigt, få vansinnesutbrott.

7. Detta tycker jag om att göra:
MSN:a med Micki och Sabina, se en bra film, göra någon glad.

8. Detta vill jag göra just nu:
Krama Mikaela.

9. Bästa känslan:
Förälskelse

10. Värsta känslan:
Svek

11. Egenskap jag gärna vill att min partner har:
Snäll

12. Är jag kär just nu?
Ja

13. Jag vill gifta mig:
Ja

14. Följande saker vill jag göra innan jag dör:
Få barn och barnbarn.

15. Min käraste ägodel:
Mina minnen

16. Något jag vill ha i present:
En systemkamera

17. Detta har jag på mig just nu:
Jeans, t-shirt, tröja (randig), strumpor, kallingar, halsband.

18. Favoritkläder:
Lättaste frågan hittills. RANDIGT!!!

19. Favoritdjur:
Katt.

20. Följande musikstilar tilltalar mig mest:
Pop/rock/visor

21. Favoritlåt just nu:
Jay Smith - Dreaming People

22. Roligaste ämne i skolan:
Matematik

23. Tråkigaste ämne i skolan:
Franska.

24. En bok jag gillar:
Liftarens guide till galaxen.

25. En film jag älskar:
Den gröna milen.

26. Favorit tv-program?
Uppdrag granskning

27. Favoritdoft:
Oj, svårt. Popcorn eller vissa kroppsdofter.

28. Detta äter jag gärna:
Grillat eller thaimat.

29. Dricker helst:
Mjölk eller päronsoda.

30. Favoritgodis:
Ljus choklad

31. Hit vill jag gärna åka på semester:
Oj, måååånga! Nya Zealand, Indien, Kina, Afrikas savann, Sydamerikas regnskogar.

32. Färg på mina ögon:
Blå.

33. Min längd:
185 cm

34. Jag tror på:
Människans inneboende godhet.

35. Jag spelar:
Gitarr, piano, munspel, MS Röj osv...

36. Person jag beundrar:
Dalai Lama.

37. Så här bor jag:
Hyresrätt. Tvåa med kök.

38. Antal döda krukväxter i hemmet:
En halvdöd.

39. Det här tänder mig:
Fingrar genom håret, beröring.

40. Det här gör mig avtänd:
Bimbofasoner

41. Favoritfärg:
Svårt! Vit, svart, grönt. Är randigt en färg?

42. Favoritcitat:
Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora.

43. En hemlighet jag vet:
Kan jag ju inte säga, då är det ingen hemlighet längre.

44. Bästa present jag fått:
En bil.

45. Senast köpta skiva:
DVD-skiva. A Room for Romeo Brass.

46. Det jag är mest nöjd över med mitt utseende är:
Munnen

47. Det jag är minst nöjd över mitt utseende är:
Varför ska man vara missnöjd med sig själv?

48. Udda förmåga/egenskap:
Kan 120 decimaler på pi.

49. Om jag vore ett djur skulle jag vara:
Koala.

50. Vad lyssnar du på just nu?
Joe Cocker - Have A Little Faith In Me

51. Vad har du gjort/ska du göra idag?
Jag har jobbat och bevisat att 1=2.

52. Var är dina föräldrar födda?
Mor: Kättilstorp. Far: Ugglum. (Falköpingstrakterna)

53. Vad är det senaste du installerade på datorn?
Photoshop CS5

54. Vilken är din favoritrestaurang?
Chili Thai i Jönköping.

55. När badade du i en pool senast?
Augusti.

56. Har du varit med i någon skolpjäs?
Ja! Kvädet om trädet.

57. Hur många barn vill du ha?
Minst 2.

58. Vilken musikstil tycker du mest illa om?
Death Metal och dylikt.

59. Har du bestämt dig för vad du ska rösta på i valet?
Haha. Några år kvar. Kanske.

60. Vad har du för TV-kanaler?
1,2,3,4,5,6 och lite annat.

61. Har du åkt moped någon gång?
Ja. Flera gånger!

62. Har du busringt någon gång?
Ja. Jag frågade efter "Urban" och personen gick och hämtade en som hette det! Vad är oddsen?

63. Har du fått felparkeringsböter?
Ja.

64. Har du hoppat/kan du tänka dig att hoppa bungy-jump eller fallskärm?
Nej.

65. Vilken är den plats längst bort som du har besökt?
Egypten.

66. Har du en egen trädgård?
Nej.

67. Vilken är din favorit bland tecknade/animerade serier?
Futurama.

68. Kan du alla orden i nationalsången?
Nej.

69. Badkar eller duschkabin?
Ska man bada är det skönare med badkar.

70. Vilken är den bästa film du sett senaste månaden?
The King's Speech.

71. Favoritpizza?
Napoli.

72. Chips eller popcorn?
Popcorn.

73. Vilken färg på läppstift använder du?
Är Lypsyl ett läppstift? Eller det använder jag ju inte heller...

74. Har du rökt jordnötsskal någon gång?
Nej. Är det nyttigt?

75. Har du någonsin varit med i en skönhetstävling?
Nej, vore inte rättvist mot de andra.

76. Apelsin- eller äppeljuice?
Svårt val. Apelsin för att det kryllar av c-vitamin!

77. Vem är den senaste som du åt ute med, vad åt ni?
Kommer inte ihåg.

78. Favoritchoklad?
Marabous Digestive-choklad.

79. När röstade du senast?
Förra valet.

80. När åt du en hemodlad tomat sist?
I somras.

81. Har du vunnit en prispokal någon gång?
Nej.

82. Är du bra på matlagning?
Blir  bättre och bättre.

83. Klarar du att tanka själv?
Ja.

84. Har du beställt något från de där shoppingprogrammen som går på tv?
Aldrig! Och vägrar att göra!!!

85. Pepsi eller Coca Cola?
Coca Cola. Borde alla välja. Pepsi innehåller mycket konstigheter...

86. Har du varit tvungen att använda uniform i något jobb?
Nej.

87. Vad var det senaste du handlade?
En mobiltelefon!

88. Har du kräkts offentligt:
Nej.

89. Vill du helst bli mångmiljardär eller hitta den sanna kärleken:
Idiotisk fråga. Hitta den sanna kärleken.

90. Tror du på kärlek vid första ögonkastet:
Vad är kärlek?

91. Har du ringt något betalnummer:
Ett nummer man måste betala för att ringa? Typ alltid...

92. Kan man vara vän med sitt ex:
Ja.

93. Vem var det du besökte på sjukhus senast:
Mitt ex.

94. Hade du mycket hår som liten bebis:
Jag fick inte synligt hår förrän jag var 3!

95. Vad har du för meddelande på din telefon/mobilsvar:
Har inget mobilsvar.

96. Vad har du i din väska:
Ryggsäcken i så fall. Pärm, kollegieblock, whiteboardpennor, pennor m.m.

97. Någon favoritsak du gör innan du går och lägger dig:
Suspekt fråga. Tänka på nåt fint.

98. Vad är du tacksam för idag:
Att jag är frisk och har ett jobb.

99. Var hittade du den här listan:
Mikaela länkade till den.

100. Tre personer jag vill ska fylla i denna enkät:
Mikaela, Sabina och Jesus.

2 kommentarer:

  1. kan du utöka så det blir tre svar på varje fråga? :):) sen är du 186!!

    SvaraRadera
  2. ja ta 3 på varjke fråga sambi!

    f.ö kallas du samborambo, sambibambi, sambilambi, samlamm, sambam, same, samseslamse, och sammy!

    SvaraRadera