tisdag 15 februari 2011

Vill du höja din IQ? Umgås med mig!

Händelserik dag igår, men vilken dag blir inte det när Prickis är i farten? Igår blev det pizza-, glass- och filmkväll med varsin favoritskådespelarfilm. Micki = Drew Barrymore (shit, vad lika de är ibland) och jag = Kevin Spacey (vi var också tydligen lika i vissa vinklar!).

Innan dess hade vi storhandlat! Det kändes som vi var en liten familj eller vad sägs om 6,6 kg nötfärs och 4 liter glass? Dessförinnan hade Micki tagit med 2 liter chokladtopping. Här ska inte snålas! Ett under att inte botten på kassen inte gick sönder. På vägen ut från affären fick Micki syn på en ödla (ingen riktig), vänder sig om, pekar på golvet och utbrister "titta en ödla!" varpå en biffig mc-knutte som råkade vara i närheten rycker till av förskräckelse. Mikaela - Hells Angels: 1-0.

Hade helt missat att det var måndag igår och fick insidertips om att kolla min post. Hade fått ett jättegulligt vykort från Bali från Micki och hela släktet där nere. De fyllde tydligen blåsorna med glädje! Förstår inte hur hon hinner med. Massa balineser som bär salladshuvuden på huvudena. Huvuden på huvudsaken är huvudsaken kan man säga.

Åhh! Upptäckte en ny grupp igår som jag aldrig hört talas om! The Moffatts. Underbar musik, som visade sig vara en pojkgrupp à la Hanson. (Micki hade planscher som liten!) Skämsmusik med andra ord! Men vad spelar det för roll när de gör så skön musik som det här t.ex.:

Gitarr!

Gårdagens citat: "Jag känner mig så smart i din omgivning" - Micki

Charmigt sagt, eller hur? Dessutom har hon en inbyggd förmåga att stänga toalettdörrar utan behöva tänka på det. Praktiskt! :-)

2 kommentarer: