söndag 13 februari 2011

Betygsättning!

Jaha, Melodifestival igår. Som lärare ligger det i generna att betygsätta! Så här gick det för våra studenter: (lägg märke till att de låtar som åkte ur är klickbara, ifall ni vill lyssna!)

1. Brolle - 7 Days And 7 Nights
Betyg: +++
Omdöme: Den låt jag hade mest förväntningar på i förhand. Förvånansvärt platt melodi, men har ett skönt driv.

2. Loreen - My Heart Is Refusing Me
Betyg: +++
Omdöme: Trolsk, mystisk och påminner mig om den härliga 90-talsdisco-eran, så fick nästan lite nostalgivibbar. Jag är nog ganska ensam om att tycka om den här, men tyckte den var mäktig.

3. Babsan - Ge mig en spanjor
Betyg: +
Omdöme: Skämtnummer med Babsan. Har några sköna latinotakter, men ack vad fånig och larvig text.

4. Elisabeth Andreassen - Vaken i en dröm
Betyg: +++
Omdöme: Stabil ballad och Andreassen har en stark röst. Vacker och mäktig, även om den inte står ut särskilt. Skamligt att den kom sist.

5. Sanna Nielsen - I'm In Love
Betyg: ++
Omdöme: Tyyyypisk schlager. Förvånar mig inte om den här går hela vägen och vinner hela tjottaballongen. Blir aningen enformig och är alldeles för klyschig för att falla mig i smaken.

6. The Moniker - Oh My God!
Betyg: +++
Omdöme: Tomas Di Leva möter 70-tal. Trallvänlig gladlåt som man bara inte kan låta bli att gunga med till.

7. Anniela - Elektrisk
Betyg: +
Omdöme: Bara titeln "Elektrisk" låter fånig på svenska. Mjäkig dunkadunka som låter precis likadant som alla andra i genren.

8. Christian Walz - Like Suicide.
Betyg: ++++
Omdöme: Åhh, så härlig! Lite 80-talsballad och lite Phil Collins över det hela. Blev glad och ville bara kramas när jag hörde låten. Favoriten i afton, men gick givetvis inte ens vidare.

3 kommentarer:

  1. Vad du är duktigt :) Den enda låten jag kommer ihåg hur den gick var Idoldaniels

    SvaraRadera
  2. jag tycker att lillbabs va bäst!

    SvaraRadera
  3. Haha, senast Lill-Babs var med var 1973...

    SvaraRadera