fredag 11 februari 2011

Definitionen!

Själva definitionen på en blogg är att man minst en gång i månaden ska lägga upp en lista på diverse högintressanta frågor som ska besvaras av författaren. Här kommer mitt livs första lista!

1. Vad/vem fick dig att skratta idag? Oj, flera. En kollega som klagade över "hur jävla svår dörren ska vara att öppna" (det var bara att ta i handtaget och öppna). En åldersnojig Mikaela som skickade en avskedsbild. Med mera...
2. Vad gjorde du 8.00 imorse? Väntade in försenade elever till fysiklektionen.
3. Vad gjorde du för 30 min sen? Åt rostat bröd.
4. Vad hände dig 1993? Jag vann en gräddost på SMU.
5. Frågan är borta!!!!
6. Tre ord varför du sist spydde? Kommer... ej... ihåg...
7. Vilken färg är din hårborste? - Jag vet inte. Har aldrig sett den...
8. Vad köpte du sist? Kakao och frukt!
9. Vad fick du senast i present? En grytvante från Micki. <3
10. Vilken färg är din dörr? Vit eller brun. Min bildörr är svart.
11. Var förvarar du dina pengar? 99% på banken, 0,99% i plånboken, 0,01% i bilen.
12. Hur var vädret igår? Det var inget väder. Nollgradigt och mulet.
13. Vart kramades du sist? Skövde <3
14. Vad ser du fram emot? Dop och avskedsfest.
15. Vad är 15? Det andra talparet i pi.
16. Vilken skostorlek har du? 43.
17. Vill du klippa dig? - Ja.
18. Är du över 25? Ja.
19. Pratar du mycket? Lagom.
20. Kollar du på Day's Of Our Lives? Vad är det?
21. Har ditt namn ett "x" i det? Nej.
22. Känner du någon som heter Steve? Nej.
23. Hittar du på egna ord? - Ja, när andan faller på så. Det senaste är "Yo-regeln".
24. Saknas också!!! Hmmm, undrar vad det var för fråga...
25. Är du en typiskt svartsjuk person? Nej. Inte mer än normalt.
26. Vad har du för mobil? - Samsung GT-E1150
27. Vem ringde dig sist? Mor.
28. Biter du på naglarna? - Ja.
29. Har du lockigt hår? Nej.
30. Vilken konsert ska du på härnäst? Är Melodifestivalen en konsert?
31. Vem är den sämsta personen i ditt liv just nu? Jag har inga dåliga människor i mitt liv.
32. Hur många gånger har du svurit idag? Troligtvis mellan 0 och 10.
33. Vilket ord/ vilken mening säger du ofta? "Dock" eller "Tänk på...!"
34. Har du sett filmen 'Donnie Darko'? Ja, halleluja, vilken bra film!
35. Ska du jobba imorgon? Nix!
36. Vem sa du "jag älskar dig" till sist? Mikaela. <3
37. Vad borde du göra nu? Bädda.
38. Har du något smeknamn? Inte förrän nyligen. Sambi, Sammlamm, Sambilambi, Sten, Shaggy.
39. Sover du mycket? Lagom. 7 timmar per natt.
40. Vilken är den bästa film du sett inom loppet av 2 veckor? South Park - Imagination Land.
41. Vad ska du göra på lördag? Se på Melodifestivalen i Göteborg.
42. När var du ute sist? När jag kom hem från jobbet.
43. Har du gråtit idag? Nej.
44. Är du en glad person? Ja, jag är nästan alltid glad. :)
45. Har du roligt nu? - Jag hade väl inte särskilt roligt innan jag satte mig med den här listan.
46. Vad äter du helst? Grillat eller thaimat.
47. Vem var du med sist? Muamer, min fysikkollega.
48. Vad heter din mamma? - Inger.
49. Vad är hela ditt namn? - Sam Bert-kompis Ärkeängel Trädsamlingsstundentstad
50. Tycker du om någon just nu? Alldeles för mycket...

5 kommentarer:

  1. jag är så stolt över dig! nu ska jag läsa vad du svarat :)

    SvaraRadera
  2. vann du gräddost? stackare :(:( beklagar. haha att fråga 5 saknades märkte inte jag. Day's Of Our Lives är en serie.

    SvaraRadera
  3. Ja, gräddost. Eftersom jag blev så lycklig över vinsten åt jag den i ren glädje. :)

    SvaraRadera
  4. hoppade ja oxå över? ärkeängel va vackert.

    SvaraRadera
  5. Ja, du hoppade över! Sabina med...

    SvaraRadera